Skip to content

Wat vinden je klanten belangrijk?

Mijn visie is dat je (bestaande) klant de simpelste en belangrijkste bron van waardevolle bedrijfsinformatie is. Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw klanten zich geliefd, begrepen en gezien voelen?

Dit is echt geen hogere wiskunde. Gewoon focussen op de ander!

Hierbij 7 tips:

  1. Maak geen onderscheidt maar behandel al je klanten met respect. Beschouw jezelf niet beter dan een ander.
  2. Behandel klanten zoals zij behandelt willen worden. Pas je gedrag en communicatie stijl aan zodat je klant zich op zijn of haar gemak voelt.
  3. Maak verbinding. Heb oprechte interesse in je klant. Ga in op belangrijke aspecten in het leven van je gesprekspartner.
  4. Vat de klantvraag samen. Wanneer je aan het begin van het gesprek de klantvraag samenvat, worden de gesprekken korten en efficiënter
  5. Besteed niet teveel aandacht aan jezelf maar focus je op je klant. Luister goed naar wat hij/zij zegt, stel open vragen om meer over je klant te weten te komen.
  6. Verras de klant door bijvoorbeeld welkom meneer/mevrouw…. op je computerscherm te laten zien. Of sluit op een originele manier je gesprek af.
  7. Doe alles met een vleugje humor.

Herken je dit?

Kom dan snel in contact en ik leer je hoe je jouw klant de beste service kan geven.