Skip to content

Wat is jouw bedrijfsvoering met betrekking tot bestaande klanten?

De laatste tijd spreek ik veel ondernemers, met name over de bedrijfsvoering met betrekking tot het behouden van bestaande klanten.  Bijna allemaal geven ze toe dat ze vooral bezig zijn met het binnenhalen van nieuwe klanten, ondanks dat ze weten dat het juist meer tijd en geld kost. Ze komen vaak met de volgende bezwaren waarom ze geen bedrijfsvoering hebben met betrekking tot die bestaande klanten:

Het kost teveel tijd.
Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Ik heb nog zoveel andere zaken te doen die ook belangrijk zijn.
Als ik er aan begin dan komt daar ook weer meer werk uit.

En weet je waar ik dan vaak aan moet denken, dit zijn dezelfde bezwaren die ik heb wanneer ik mijn kledingkast wil gaan ordenen.

Zie je klantenbestand als die rommelige kledingkast die je regelmatig moet ordenen.

Het gaat je namelijk veel opbrengen, voldoening:

Ik weet weer precies waar alles ligt.
Ik neem afscheid van kledingstukken die me niet meer passen.
Ik heb weer inspiratie om kleding combinaties te maken.

En buiten voldoening levert het nog meer op, namelijk tijd en geld.

Ik hoef voorlopig geen tijd te spenderen aan het kopen nieuwe kleding wat heel fijn is voor mijn portemonnee.

Wat zou het jou allemaal opleveren als jij de tijd neemt om je klantenbestand te ordenen, voldoening:

Je weet precies welke klanten je allemaal hebt?
Je neemt afscheid van klanten die niet meer bij je passen?
Je weet welke interessante combinaties je nog onbenut laat?

Kortom een goede bedrijfsvoering met betrekking tot je bestaande klanten kan je onderneming tijd, winst en voldoening brengen.

Herken je dit?

Kom dan snel in contact en ik leer je hoe je jouw klant de beste service kan geven.