Businessprogramma
Meer rust en voldoening bij het ondernemen. Focus je dan op je bestaande klanten en processen.
Ben jij als hardwerkende ondernemer op zoek naar meer rust en voldoening. Ga dan niet nog harder te werken maar probeer anders te werken.
Met kleine aanpassingen kun je namelijk grote veranderingen realiseren.
Staat jouw uitdaging(en) in dit lijstje?:
- Ik ervaar bijna altijd tijdsdruk
- Ik verzet vaak afspraken in mijn agenda
- Ik wordt gedurende de dag geleefd en ik heb heel veel aan mijn hoofd
- Het ontbreekt me aan plezier in mijn werk
- Ik geef veel aandacht aan de verkeerde klanten
- Door de waan van de dag lukt het niet om strategische keuzes te maken
- Ik wil wel graag anders werken maar ik weet niet hoe

Geloof me, je bent echt niet de enige!
Heel veel ondernemers herkennen dit.
Je bent elke dag keihard aan het werk om je onderneming te runnen en je klanten te voorzien van de beste dienstverlening.
Echter, het is lastig om een ijkpunt te vinden waarbij je de ruimte hebt om het anders te gaan doen zodat je écht meer rust, energie en voldoening ervaart.
Daarom ben ik er voor jou om je hier (praktisch) inzicht in te geven.
Het resultaat: Ondernemen met meer rust en voldoening!
Je ervaart en leert:
- Hoe je voor je ideale klant kiest, en daardoor werkt met de mensen die dichtbij je staan en waar jij energie van krijgt
- Hoe je echt de tijd neemt om jouw ideale dienst te ontwerpen, zodat je kunt bieden wat je klant wérkelijk wilt en je van grotere betekenis kunt zijn
- Hoe je deze ideale dienst effectief inricht zodat je efficiënt je kostbare tijd inzet
- Hoe je meer vanuit jouw visie en voorwaarden je dienst verleent zodat jij de regie houdt en je expertpositie vergroot
Je werkt met alles wat er al is!
Allemaal nieuwe dingen?
Absoluut niet, de ingrediënten om dit te bereiken vind je bij je bestaande klant
en je huidige processen, kortom:
In mijn visie is je bestaande klant de simpelste én belangrijkste bron van waardevolle bedrijfsinformatie. Die speelt namelijk vier ‘rollen’:
- die van klant
- die van lead
- die van adviseur
- én die van ambassadeur
Zonde om deze bron van tijdwinst, bedrijfsinformatie en plezier te laten liggen!
Wil jij dit zelf ervaren ga dan samen met mij aan de slag!
Na mijn studie fiscale economie ben ik jarenlang werkzaam geweest in de zakelijke dienstverlening. Bij diverse organisaties heb ik verschillende functies vervult zoals: kantoordirecteur, trainer, projectleider en adviseur. Ik heb duizenden klanten gesproken.
Daarnaast ben ik Lean (six sigma) greenbelt gecertificeerd.
Dit maakt het mogelijk dat ik niet alleen processen kan optimaliseren, maar dat ik samen met jou kan afstemmen wat er nu écht nodig is voor jou en jouw onderneming om het beste resultaat te behalen (uiteraard met behulp van je bestaande klant).
Wat levert het je op?
Het is goed dat je investeert maar wat is de “ROI (return of investment)?”:
Zolang je voor ogen hebt dat jij te allen tijden de eindregie in handen hebt,
kan samenwerking met mij het volgende opleveren:
- Waar binnen jouw bedrijfsvoering meer tijdwinst valt te behalen
- Je ervaart meer rust in je hoofd doordat je je meer focust op wat jou écht voldoening geeft
- Een goede energiebalans omdat je weer een duidelijke richting hebt gekregen waar je naartoe wilt.
- Je maakt strategische keuzes met een duidelijk doel
- Je pakt zelf de regie in plaats van met de waan van de dag te leven
- Je kunt afscheid nemen van energie slurpende activiteiten die helemaal niets opleveren
- Je hebt meer tijd om de dingen te doen die je belangrijk vindt, maar waar je nu weinig aan toekomt
Mijn aanpak
Ik heb geen standaard werkwijze maar ik hanteer de volgende speerpunten:
- Altijd werken met wat er al is
- Ga op zoek naar knelpunten en verbeter ze
- Gebruik je bestaande klant als belangrijkste informatiebron
Het programma
Inventarisatie Sessie
We starten met een kick off sessie (telefonisch of via beeldverbinding 90 minuten)
In dit gesprek kijken we:
- Waar je staat als ondernemer
- Waar je tegenaan loopt
- Waar je naartoe zou willen
Je kiest jouw ideale dienstverlening waarmee we aan de slag gaan.
2 dagdelen live sessies
In deze sessies ga je meteen je gewenste verandering(en) toepassen in de praktijk.
Sessie 1
Je gaat met een overzichtelijk visueel actieplan aan de slag om de weg van jouw klant in beeld te brengen.
Vanaf het eerste contact tot ideale klant analyseer je, zodat je ziet wat goed verloopt en waar kansen liggen.
- Je brengt verspillingen in beeld, waardoor jij tijd en geld bespaart.
- Je weet wie nu werkelijk je ideale klanten zijn.
- Je brengt jouw toegevoegde waarde in beeld.
Sessie 2
Het binnenhalen van nieuwe klanten is tijdrovender en wel 5 tot 10 keer duurder dan het behouden van bestaande klanten.
Daarnaast koopt een bestaande klant gemiddeld sneller dan een nieuwe klant. Deze klant kent en vertrouwt je immers al.
In deze sessie ga je aan de slag met het creëren van een loyaliteitsloop
- Hoe je comfortabel je klant laat doorstromen naar je volgende aanbod.
- Hoe je ervoor zorgt dat je leuke waardevolle klanten bij je blijven voor een langere termijn.
- Hoe je de aanbevelingen van je bestaande klant inzet als marketingtool.
Evaluatie Sessie
We sluiten af met een evaluatie sessie (telefonisch of via beeldverbinding 90 minuten). Tijdens dit gesprek is er ruimte om je voortgang door te nemen. Zo kan je weer de volgende stap zetten naar jouw ideale dienstverlening met jouw ideale klant.
Extra's
Als extra laat ik je gedurende onze samenwerking kennis maken met verrassende vormen van feedback om bedrijfsinformatie met plezier te verzamelen bij je klanten.
Je wordt na elke sessie uitgedaagd om aan de slag te gaan met de waardevolle bedrijfsinformatie van je klanten en je leert hoe je dit praktisch kunt vertalen naar je bedrijfsvoering (processen).




Dit alleen al:
- Levert je inzicht en inspiratie op.
- Geeft je een duidelijke visie op wat je wilt bereiken met je bestaande klant, zodat de groei van je onderneming niet alleen gericht is op het binnenhalen van nieuwe klanten.
- En of dit programma jou ondersteunt op jouw weg naar waardevolle klantenrelaties.
"Benut de relatie met je bestaande klant en ben zo onderscheidend!"
Het mooie is dat de mogelijkheden voor eigentijdse klantrelaties voor het oprapen liggen, je hoeft ze alleen maar op te pakken zo wordt je zakelijk onweerstaanbaar voor bestaande klanten.
Interesse?
Meld je dan hier aan voor een gratis en vrijblijvend gesprek.
