Skip to content

Nieuwe keuken deel 2

Een tijdje geleden heb ik jullie verteld dat we een nieuwe keuken hebben gekocht. We zijn inmiddels een aantal fasen verder in de klantreis.

Inmeten van de keuken had inmiddels plaatsgevonden, tot nu toe verliep alles netjes zoals vermeld in het stappenplan, wat we bij onze eerste afspraak hadden ontvangen.

Ik ben nog steeds enthousiast over dit stappenplan. Dit voorkomt namelijk bij mij als klant een hoop onzekerheid omdat ik voor de eerste keer een nieuwe keuken koop en dus geen idee heb wat de stappen zijn die ik moet doorlopen.

De volgende stap: Wederom een afspraak om samen nog een keer de aankoop van de keuken door te nemen. Mochten er namelijk wijzigingen zijn dan kunnen deze nog aangepast worden.

Bij dit contactmoment kwamen bij mij wat verbazing/irritaties.

De vriendelijk dame stond ons deze keer niet op te wachten.

We werden door haar meegenomen in het proces, eigenlijk ongevraagd. De afdeling inmeten had het zo gigantisch druk. Dit had als gevolg dat zij als verkopers nu de controle van de tekening van de keuken moesten oppakken, aangezien dit niet haar normale werkzaamheden waren gaf dit veel problemen.

Ze vertelde dat ze gisteren op haar vrije dag was gebeld door haar collega die deze controle had uitgevoerd en dat onze keuken bijna 1000 euro duurder was geworden.

Maar we hoefde ons geen zorgen te maken ze had dit inmiddels opgelost en beperkt tot een paar honderd euro. Echter, bij haar verklaring merkte ik irritatie bij mij. Ze had namelijk zelf iets niet goed gedaan en dit moest nu gecorrigeerd worden. Of wij de overeenkomst even opnieuw wilde tekenen met het aangepaste bedrag.

Daarnaast was de collega die bij ons de meting had gedaan, vergeten om onze handtekening te vragen en of wij hier ook nog even voor wilde tekenen. Mijn irritatie bleef stijgen.

Inmiddels kreeg ik het gevoel dat deze afspraak voor ons als klant echt een verspilling van tijd was. Wij hadden namelijk geen wijzigingen dus voor ons was een telefoontje ook prima geweest. Maar dat is helaas niet als mogelijkheid aangeboden.

Realiseer dat elk contactmoment in de klantreis een moment van de waarheid is. De klantreis stopt namelijk niet bij de aankoop of tekenen van de offerte maar loopt veel verder door.

Herken je dit?

Kom dan snel in contact en ik leer je hoe je jouw klant de beste service kan geven.