Laatst ontving ik een e-mail bericht van ons beveiligingsbedrijf voor een check up van ons alarm systeem. Of ik van 12:30 tot 17:00 thuis wilde zijn, Dus of ik een middag vrij wil houden omdat zij handelen vanuit ondernemersbelang in plaats van klantbelang?
Contact opgenomen met de betreffende onderneming.
Ik heb aan de medewerkster uitgelegd dat ik een afspraak wil maken in plaats van een middag thuis te blijven. Maar ik kreeg te horen dat dit niet de manier is waarop zij werken. Vriendelijk gezegd dat het wel de manier is waarop ik werk. Dit werd uiteraard niet gewaardeerd.
Ze werd steeds wat geïrriteerder, ik moest het vanuit hun positie begrijpen, er kunnen namelijk gedurende de dag afspraken afgezegd of verzet worden.
Ik bleef bij mijn standpunt dat ik graag een afspraak wilde maken. Je zult begrijpen, we kwamen er niet uit.
De conclusie ik heb geïnformeerd naar de mogelijkheid om mijn contract op te zeggen en dit heb inmiddels ook gedaan.
Beste beveiligingsbedrijf wat jammer dat jullie deze starre klantonvriendelijke houding hanteren.
Alleen maar gedurende deze hele klantreis gehoord dat ik het vanuit jullie kant moest bekijken. Maar ik ben toch de klant, ik betaal toch voor jullie dienstverlening?!
Dit is nu helaas een mooi voorbeeld van hoe je een bestaande klant niet weet te behouden.
Zo jammer want het binnenhalen van nieuwe klanten is veel tijdrovender en wel 5 tot 10 keer duurder dan het behouden van bestaande klanten!