Mijn dochter wilde heel graag voor kerst een cadeau namelijk een speciale drinkfles. Ik heb deze fles besteld.
Nu kreeg ik 22 december een bericht dat vanwege het grote aantal bestellingen in verband met kerst mijn bestelling vertraging heeft opgelopen. Ze kunnen helaas niet garanderen dat hij voor kerst bij ons aankomt. In de mail geven ze duidelijk aan dat dit niet de standaard is en bieden excuses aan dat de bestelling misschien niet op tijd onder de boom ligt. Als compensatie krijg ik een mogelijkheid om gratis nog een extra drinkfles te kiezen.
Uiteraard balen dat het cadeau wellicht niet op tijd is. Maar het feit dat ze me tijdig informeren, excuses aanbieden en me ook nog compenseren. Geeft bij mij als klant echt het gevoel dat dit eenmalig is en dat ze normaliter een betrouwbare partij zijn waarbij je krijgt wat ze beloven.
Hoe ga jij binnen jouw onderneming om met fouten?
Informeer jij je klanten tijdig wanneer je niet waar kunt maken wat je beloofd hebt?
Het lijkt logisch maar biedt je ook excuses aan of zoek je allerlei excuses?
Fouten maken is menselijk het is echter wel belangrijk hoe je ermee om gaat richting je klant!