De grootste fout bij het realiseren van je doelen en het doorvoeren van veranderingen.
Naar mijn idee is de grootste fout bij het zetten van doelen of het willen veranderen van ons bedrijf meteen héél rigoureus denken.
Je herkent het waarschijnlijk wel nadat je de tijd hebt genomen om doelen te stellen, denk je ik ga er tegenaan, ik ga het nu écht anders aanpakken.
Vol goede moed.
Vaak gaat dit heel even goed. Je zit even vol goede moed. Maar dan begint de uitdaging aangezien je het al druk genoeg hebt met je huidige werkzaamheden. Waardoor het oppakken van nieuwe zaken en het doorvoeren van de gewenste veranderingen maar moeizaam lukt.
Zeg nu zelf, dit is de reden om af te haken en je gemaakte (strategisch) plan verdwijnt weer in de lade.
Is dit voor jou ook de realiteit? Zonde!!
Continue verbeteren.
Wat als je het anders zou aanpakken, niet meteen 100% anders maar bijvoorbeeld elke dag een kleine verbetering in je werkzaamheden. Hierdoor neemt de kwaliteit van jouw werk elke dag een beetje toe. Oftewel een continue proces van groeien en verbeteren.
Wist je dat kleine verbeteringen al heel veel tijd opleveren? Door slimmer samen te gaan (samen) werken merk je dat processen soepeler gaan lopen en hierdoor blijft er weer meer tijd over.
Ik pas dit principe ook toe!
Bij mijn klanten én bij mijn eigen bedrijf.
Breng je verkoopproces eens in kaart, bekijk wat je allemaal zou kunnen verbeteren in het verkoopproces en haal er steeds één onderdeel uit.
Input van klanten.
Bij mijn diensten pas ik elke keer wel iets aan ten opzichte van de vorige. De input vraag ik aan mijn klanten (dit is namelijk de belangrijkste bron van waardevolle bedrijfsinformatie). Het zijn geen rigoureuze veranderingen maar verder perfectioneren wat werkt (voor de klant).
Kleine verbeteringen.
Wil je nu ook dat jouw plannen en waardevolle voornemens werkelijkheid gaan worden zodat je in het laatste kwartaal 2022 nog lekker kunt knallen, begin dan met kleine verbeteringen.
Als je nog niet helemaal weet wat je met het laatste kwartaal van 2022 wil, plan dan een gratis strategiesessie met mij. Dit helpt jou in het zetten van doelen én het geeft je handvaten voor de strategie om dit doel te behalen.
Herken je dit?
Kom dan snel in contact en ik leer je hoe je jouw klant de beste service kan geven.