Blogs

When you treat customers right.

They come back and they tell others...

En dat is nu precies wat je wilt bereiken bij je klanten. Je hoeft niet alleen bezig te zijn met het binnenhalen van nieuwe klanten, je meest voorspelbare en makkelijkste bron van bedrijfsinformatie en inkomsten ligt vlak onder je neus namelijk je bestaande ideale  klant. In de blogs vind je tal van tips en ideeën om toe te passen in jouw dagelijkse praktijk. Zo ligt het binnen handbereik om het beste uit jezelf en je onderneming te halen.

Proces verbetering

Zeg eens eerlijk hoeveel tijd wordt binnen jouw onderneming gespendeerd aan bedrijfsprocessen verbeteren? Is het antwoord weinig dan ben je de enige niet. Er is altijd wel wat aandacht voor

Lees meer...

Belangrijke randvoorwaarden

Zonder bepaalde randvoorwaarden ben je altijd druk in je hoofd, chaotisch en niet gefocust op de juiste dingen. Herkenbaar? Een paar voorbeelden van belangrijke randvoorwaarden binnen je onderneming: Elke week

Lees meer...

Welke koers ga jij varen?

Je jaardoel is weer klaar voor 2022. Je hebt helder waar je naartoe wilt komend jaar. Maar een grote valkuil van veel ondernemers (uit ervaring van mijn trajecten met ondernemers),

Lees meer...

Reflectie 2021/2022

Laatste dag van het jaar. Tijd om stil staan en te reflecteren. Het was voor veel mensen best een moeilijk jaar, dat was ook bij mij het geval. Aan het

Lees meer...

Hoe ga jij om met fouten?

Mijn dochter wilde heel graag voor kerst een cadeau namelijk een speciale drinkfles. Ik heb deze fles besteld. Nu kreeg ik 22 december een bericht dat vanwege het grote aantal

Lees meer...

Comfortabele sleur

Wordt jij gedurende de dag geleefd en heb jij heel veel aan je hoofd? Ervaar jij bijna altijd tijdsdruk? Vraagt de waan van de dag telkens jouw aandacht? Maar het

Lees meer...

Waar investeer jij in?

In bijscholing, een nieuwe opleiding, weer een diploma? Want jij wil nog beter worden in wat jij doet, je wil een nog grotere expert worden. Maar jij bent al de

Lees meer...

Tijdwinst

Telefoontjes van klanten, appjes en mailtjes die je hoort binnenkomen en ongeplande bezoekjes van collega’s. Je had de intentie om een aantal zaken af te ronden maar door de waan

Lees meer...

Mijn eigen verspilling!

Ik gebruik als materiaal onder andere een whiteboard. Op dat whiteboard gaat de klant aan de slag met de klantreis uitwerken. Ook kijken we naar eventuele verspillingen in het klantenproces.

Lees meer...

Winnend team

Ik las laatst een artikel met als titel geen enkel winnend team heeft 11 spitsen. Het ging erover hoe een winnend sportteam is samengesteld en hoe je dat prima kan

Lees meer...