Blogs

When you treat customers right.

They come back and they tell others...

En dat is nu precies wat je wilt bereiken bij je klanten. Je hoeft niet alleen bezig te zijn met het binnenhalen van nieuwe klanten, je meest voorspelbare en makkelijkste bron van bedrijfsinformatie en inkomsten ligt vlak onder je neus namelijk je bestaande ideale  klant. In de blogs vind je tal van tips en ideeën om toe te passen in jouw dagelijkse praktijk. Zo ligt het binnen handbereik om het beste uit jezelf en je onderneming te halen.

Comfortabele sleur

Wordt jij gedurende de dag geleefd en heb jij heel veel aan je hoofd? Ervaar jij bijna altijd tijdsdruk? Vraagt de waan van de dag telkens jouw aandacht? Maar het
Lees meer...

Waar investeer jij in?

In bijscholing, een nieuwe opleiding, weer een diploma? Want jij wil nog beter worden in wat jij doet, je wil een nog grotere expert worden. Maar jij bent al de
Lees meer...

Tijdwinst

Telefoontjes van klanten, appjes en mailtjes die je hoort binnenkomen en ongeplande bezoekjes van collega’s. Je had de intentie om een aantal zaken af te ronden maar door de waan
Lees meer...

Wat vinden je klanten belangrijk?

Mijn visie is dat je (bestaande) klant de simpelste en belangrijkste bron van waardevolle bedrijfsinformatie is. Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw klanten zich geliefd, begrepen en gezien voelen?
Lees meer...

Mijn eigen verspilling!

Ik gebruik als materiaal onder andere een whiteboard. Op dat whiteboard gaat de klant aan de slag met de klantreis uitwerken. Ook kijken we naar eventuele verspillingen in het klantenproces.
Lees meer...

Durf jij nee te zeggen tegen klanten

De doelgroep met wie ik samenwerk heeft het altijd druk. Wanneer ik samen met de ondernemer ga onderzoeken waarmee hij/zij het druk heeft, komen de volgende vragen vaak aan bod:
Lees meer...

Hoe betrek jij je klant bij een nieuwe dienst?

Op dit moment ben ik een boek aan het lezen over Starbucks, je weet wel die koffieketen. Jaren geleden heb ik voor een collega een koffiemok van deze koffieketen uit
Lees meer...

Winnend team

Ik las laatst een artikel met als titel geen enkel winnend team heeft 11 spitsen. Het ging erover hoe een winnend sportteam is samengesteld en hoe je dat prima kan
Lees meer...

Waar richt jij je op binnen jouw onderneming

Ik wilde een tijdje geleden een ruimte reserveren op een toffe locatie voor een aantal sessies met een klant. Het is een inspirerende plek. Ze hebben mooie ruimtes om sessies
Lees meer...

Veeleisende klant kost veel supermarkten de kop.

Zo luidt de titel van een artikel dat ik vandaag op NU.nl las. Ook ik heb ze voorbij zien komen de nieuwe bedrijven zoals Picknick, verkoopt levensmiddelen uitsluitend online. Hello
Lees meer...

Altijd (telefonisch) bereikbaar voor je klant, is dat echt klantgericht?

Laatst zat ik in een sessie met een ondernemer en zijn telefoon ging meerdere malen af. Ik spreek alleen maar ondernemers die hartstikke dienstverlenend zijn, zo ook deze ondernemer, dus
Lees meer...

Dust yourself off en try again!

Als ondernemer gaat het contact met je klant niet altijd van een leien dakje. Soms gaan dingen anders dan verwacht. Maar zoals perfect gezongen wordt: If at first you don’t
Lees meer...

Contact hier contact daar…

Er zijn veel contactmomenten voor een (bestaande) klant om in aanraking te komen met jouw bedrijf. Jij, als bedrijf kan daar veel invloed op uitoefenen, maar waarom zou je dat
Lees meer...

Biedt op het juiste moment de juiste service aan!

Al vaker heb ik jullie wat verteld over de nieuwe gekochte keuken. We zijn inmiddels weer wat fasen verder in de klantreis. Jazeker de keuken is geplaatst. We zijn alleen
Lees meer...

Zet een dikke kruis in je agenda!

De laatste tijd ben ik veel in gesprek met ondernemers waarbij ik de volgende vaak hoor: Ik heb een overvolle agenda . De klanten komen aanwaaien. Ik heb het op
Lees meer...

Wat is jouw bedrijfsvoering met betrekking tot bestaande klanten?

De laatste tijd spreek ik veel ondernemers, met name over de bedrijfsvoering met betrekking tot het behouden van bestaande klanten.  Bijna allemaal geven ze toe dat ze vooral bezig zijn
Lees meer...

Denk jij dat service verlenen van toepassing is op jouw bedrijf?

Deze week heb ik een fijn en open gesprek gehad met een notaris. Over onder andere hoe je als notaris meer uit je bestaande klanten kan halen. Ik werd getriggerd
Lees meer...

Nieuwe keuken deel 2

Een tijdje geleden heb ik jullie verteld dat we een nieuwe keuken hebben gekocht. We zijn inmiddels een aantal fasen verder in de klantreis. Inmeten van de keuken had inmiddels
Lees meer...

Willen bedrijven niet dat je ze belt?

Mijn vader heeft een jaar geleden elektrische screens aangeschaft. Hij woont op de bovenste verdieping van een appartementen complex en daar kunnen de temperaturen behoorlijk oplopen. Het zijn in totaal
Lees meer...

Nieuwe keuken deel 1

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een nieuwe keuken gekocht, dus ik had geen idee waar ik moest beginnen. Onze klantreis begon. Welk bedrijf kies je nu uit
Lees meer...

Graag wil ik het met jullie eens hebben over verspilling

Verspillingen zijn zonde van je geld en van je energie binnen je bedrijf! Waarom? Het zijn namelijk werkzaamheden die je niet doet voor de klant. Verspillingen zijn werkzaamheden die er
Lees meer...

Nuchter prikken

Naast mijn eigen onderneming was ik enige tijd mantelzorger voor moeder. Ze had helaas 24/7 hulp nodig. Nu nam mijn vader het grootste gedeelte van de zorg op zich maar
Lees meer...