Skip to content

Baseer je prijs niet op aannames!!

Baseer je prijs niet op aannames!!

Ga eens bij jezelf te rade, hoe ben jij tot de prijsbepaling van je dienst gekomen? Je hebt vast gekeken naar de concurrent. Je hebt rekening gehouden met hoeveel tijd en geld er ongeveer is geïnvesteerd. Je denkt dat de klant die prijs kan en wil betalen.

Ik ben er achter gekomen dat prijsbepaling best lastig is voor heel veel ondernemers. Daarom een waardevolle tip.

Houdt rekening  met alle tijd die je spendeert bij de bepaling van je prijs. Denk aan:

Communicatie met je klanten.
Bijhouden van vakliteratuur.
Managen van je team.
Doen van administratie.
Maken van content.

Een effectief hulpmiddel om hier inzicht in te krijgen is een Brown paper sessie. Zo kwam een klant van mij tot de conclusie, dat hij veel meer tijd spendeert dan waar hij rekening mee had gehouden bij de prijsbepaling van zijn dienst. Dief van z’n eigen portemonnee.

Een volgende logische stap kan uiteraard zijn analyseren of de tijd gereduceerd kan worden binnen het proces.

Nemen jullie regelmatig je prijs onder de loep?

Herken je dit?

Kom dan snel in contact en ik leer je hoe je jouw klant de beste service kan geven.