Skip to content

Reflectie 2021/2022

Laatste dag van het jaar. Tijd om stil staan en te reflecteren. Het was voor veel mensen best een moeilijk jaar, dat was ook bij mij het geval.

Aan het begin van 2021 kreeg mijn vader een ernstig ongeluk. Wat voor mij en ook mijn gezin alles op z’n kop zetten. De periode die daarna volgde was er één waarbij ik mezelf zo vaak tegen ben gekomen. Ik heb veel emoties ervaren, machteloosheid, boosheid, pijn, angst en verdriet. Maar ik heb altijd geweten dat ik niet moest opgeven. En zo heb ik 2021 ook ervaren als ondernemer, vallen, opstaan en weer doorgaan.

Dus wat neem ik niet mee, wat neem ik wel mee en wat voeg ik toe in 2022.

Wat neem ik niet mee in 2022
Niet overal ja opzeggen. Weg van jezelf blijven. Focus verliezen. Ik heb hele mooie kansen, klanten en opdrachten gehad. Ik weet wat werkt en wat niet werkt voor mij. Maar soms was het echt een beproeving kan ik je zeggen.

Wat neem ik wel mee in 2022
Mijn trajecten. Hier kan ik al mijn expertise, passie, energie en toegevoegde waarde kwijt voor mijn klanten.
Mijn klanten die ja hebben gezegd tegen de volgende samenwerking.
Mijn geweldige koffiezetapparaat, hoe heb ik het ooit gered zonder.
Mijn kantoorruimte en kantoorgenoot waar ik elke dag nog van leer.
Mijn enthousiasme, energie en humor, daar worden niet alleen mijn klanten blij van maar ik zelf stiekem ook.
Mijn geweldige netwerk die mij zoveel inspiratie brengt.
En uiteraard mijn liefdevol gezin, waarbij ik ook dit jaar weer heb gemerkt dat het niet uit maakt waar ik ben of wat er gebeurd, zij zijn mijn veilige haven.

Wat voeg ik toe in 2022
Video content maken.
Vooral heel veel waarde voor al mijn (nieuwe) klanten.
Tijdsplanning anders. Ik heb de boekentip: “Tony Crabbe, Nooit meer te druk” al eens gedeeld maar dit boek heeft mij veel inzichten gegeven over het maken van keuzes.
Vaker successen vieren, stil staan bij wat ik heb bereikt in plaats van weer gewoon door denderen.

Ik kijk uit naar een nieuw jaar. Voor iedereen 12 nieuwe hoofdstukken en 365 kansen!!

Herken je dit?

Kom dan snel in contact en ik leer je hoe je jouw klant de beste service kan geven.